09-10-2008

Online от 1 юли 2002

 

Дискусионен клуб

Националният съвет на СДС не обсъди предложението на Едвин Сугарев
партията да поиска оставката на главния прокурор Никола Филчев.

Име и Фамилия
Населено място и държава

e-mail

Вашето мнение

2004-12-01, 21:58  DALAVERA.net , Bg
DALAVERA.net Безплатни ОБЯВИ Тук са обявите които търсите, над 70 категории, страхотна скорост, изчистен дизайн http://dalavera.net
Случаино попаднах тука, и се изжиняжам и за обявата която пуснах:(
Ама ако Ви допада ползваите:-)))
2003-06-18, 23:36  anonimno, blagoevgrad
iskam da vi pomolq da napravite balgarskiq internet po-mo6ten za da se darpa sas pone 100 kb/sec. za6toto se smqta 4e internet e svetovna mreja zna4i ako se izpolzva takav i-net
balgariq ne e na zemqta.Molq vi napravete ne6to.
2003-03-09, 13:43  ivan petrov, pleven
ne!dokato se zanimavame s fil4ev BSP si plete ko6nicata i ni gleda seira
2003-02-09, 20:05  Кръстю Атанасов, Torino, Italia
Kрайно време е СДС да предприеме някакви действия. Надявам се че в България все ощте има отговорни и трезвомислещи хора.
2003-01-31, 10:12  Иванка Петкова, Бургас
Да се обсъди предложението на Едвин Сугарев за оставката на главния прокурор на България Никола Филчев
2003-01-28, 20:24  ?, ?-
ох, да идва вече принцът, да я целува тая задрямала красавица (сдс), че работата се оттече ... хади ма, пене ...
2003-01-28, 17:15  Nadya Kolarova, Montreal, Canada
Razbire se,che SDS tryabva da ima globalna pozicia po sadebnata sistema i promenite v Konstituziata,no kak ste povliae v edno Veliko narodno sabranie,ako nyama mnozinstvo?A ste ima li mnozinstvo ,zvisi ot segashnite deystvia i pozicii po nai razlichni problemi.Otdelnite chastizi da se sazdade doverie i vyara na izbiratelite v chistite pomisli i deystvia na badestite deputati i upravnici.Ednoto ne izkliuchva drugoto.No ima nesto gnilo da zastitavash N.Nikolov-s reputazia,koyato tryabva da se dokazva i da ne spodelyash smelite deystvia na Sugarev,koyto vinagi e govoril istinata i ne e tarsil opora kato partien funkzioner,nikoy ne moge da go obvini v materialni oblagi ili nechestni deystvia.Ne moge da uvarta istinite,a gi kazva otkrito-nyama kakvo da gubi.No kato nyama v kakvo da bade obvinen,izmislyat,che e lud.Da,naistina e bezumno smelo da se obyavish srestu mafiata v upravlenieto i v politikata."Svestnite u nas schitat za ludi...".SDS tryabva da izleze ot letargiata si i da se zaredi malko pone s "ludostta"na Edvin,za da si varne dostoynstvoto i xorata,i vlastta.Mnogo sa onezi,koito tayat nadegda,che tova rakovodstvo ili samo ste si podade ostavkata sega,a ne sled mestnite izbori,ili ste zaraboti seriozno v opozicia.Inache Bulgaria zagiva,ne usestate li?
2003-01-28, 12:38  @, @
То БСП и за Ирак има позиция, сал СДС за нищо, ама за нищичко няма мнение: то не бе разделение на властите, не бе бягство от отговорност, не бе паркетно приклякване на царе, мутри, патриарси...
2003-01-27, 12:52  ?, -
и бсп излезе вече с позиция по реформите на съдебната власт, сал едно сдс остана ...
2003-01-24, 15:24  Филип Костевски, София, България
Големият проблем на СДС е кризата на моралната легитимност, в която е изпаднал. Преди повече от година Екатерина Михайлова изгони Бакърджиев от СДС и това беше едно от малкото смислени неща, което тази политическа сила направи откакто Иван Костов се оттегли. Лошото е, че тази политика на морално очестване (а това означава и на повдигане на самочувствието) беше преустановена. затова Едвин Сугарев се радва на такава популярност сред седесарите. Защото казва и прави това, което е единствения разумен дневен ред на СДС днес.
2003-01-23, 10:54  Петър Грозев, Пловдив, България
НИС щял нещо да каже??? Така поне е предположил г-н Михаил Калудов. Аз лично от този НИС нищо не съм чул да казва. Отвреме-навреме се появява някакво неуместно и увъртяно нищонеказване, но казвания няма. То иначе как да си обясним факта, че онзи ден Антоан Николов говори един час пред Разширения областен съвет на СДС-София, без да бъде освиркан? Дошъл, моля ви се, да се отчита. Що не ходи да се отчита на бакърените радикали, на свободолюбивите софиянски, на мултимутрите или направо в руското посолство? Кой допуска този човек на седесарски събрания?
А вие чакате становище за Никола Николов... Има да си чакате.
2003-01-23, 10:00  Михаил Калудов, София
Именно Н. Николов стои зад проявите на нареклите се "Сенатори" Поразително гнусна провокация срещу СДС. Надявам се този път НИС да не усуква, а да застане на ясни позиции - ДА или НЕ на сенаторите, ДА или НЕ на размръзяване на отношенията с Царете и Доган, ДА или НЕ на Бакърджиев!
2003-01-22, 23:41  Кирил Калудов, София, България
Не съм роднина и не познавам г-н Михаил Калудов, но искам да споделя мнението си, че Никола Николов нещо го овърта. В едно интервю на Валерия Велева от в-к "Труд" той казва, че Иван Костов не му се обадил, за да го подкрепи в трудния момент. А той подкрепи ли го, когато цзялата сбирщина на Бакърджиев и на Антоан Николов от техните вестници го нападаха? За каква презумпция за невинност става дума, когато обявиха управлението на СДс за най-корумпираното? Или може би тук това не важи?
2003-01-22, 23:07  Красимир Станков, София
Г-н Михаил Калудов,
Без да искате, Вие назовахте проблема. Твърдите, че Никола Николов е корумпиран. А откъде знаете това? Аз също прочетох нескопосаната дописка на "Труд", където уж се излагаха аргументите на прокуратурата за "престъпленията" на г-н Николов. Ако сте забелязали, в тях въпреки големите старания на спецовете на Филчев, няма нито едно нещо, което да заслужава внимание. Няма фирма, на която заинтересовани лица да не могат да стъкмят подобни "обвинения". Дали Николов е корумпиран, може да каже само съда. В тази тъпа държава поне презумпцията за невинност трябва да значи нещо.
2003-01-22, 19:33  ?, ?
Прокуратурата пусна продажбата на БТК - изтърви питомното и гони дивото. сдс напразно изчакваше филчев, който ги изигра. сега и да подкрепят сугарев, няма да спрат кой знае колко процеса на самомаргинализиране. какво спечели сдс, като сезира прокуратурата, вместо да поеме "голямата битка" и да не да залага на тактика на дребно?
2003-01-22, 18:50  Елисавета Тотева, София
Ами, хубаво ще бъде Едвин да поиска и още някои оставки, главно на хора от НС, които (може би съвсем съзнателно) унищожават СДС.
2003-01-22, 14:14  Михаил Калудов , София
Всичките аргументи на Борис Станимиров не струват пукната пара - НС на СДС подкрепи "без нито едно различно мнение" и застана зад Никола Николов, за когото се знае че е корумпиран (само че за разлика от Бакърджиев е по- умен и си трае) а отказа подкрепа на Едвин, който е пример за честност и морал. Партийо????
2003-01-22, 10:28  Без значение, Съвсем без значение
Естествено,проблема е създаден от СДС и тази организация следва да го разреши!
2003-01-22, 09:42  Илия Велинов, гр София
С това НС на СДС става напълно съпричестно към генериранете негативи от страна на ФКС и нейният шеф - главпрок Филчев. Очевидно в НС на СДС и в ИС на СДС / върховното ръководство/ ВСЕ ОЩЕ ИМА ХОРА, ПРЯКО СТРАХУВАЩИ СЕ ОТ ИЗВЪРШЕНИ ОТ ТЯХ ИЛИ ТЕХНИ БЛИЗКИ НЕРЕДНОСТИ / НАПРИМЕР ПРИВАТИЗА -ЦИОННИ СДЕЛКИ / ЗАРАДИ КОИТО НЕ ЖЕЛАЯТ ДА ПРЕДИЗВИКВАТ ГНЕВА на г-н ФИЛЧЕВ. Струвами се, че всичко това е много отвратително и ме е срам от хората, ръководещи в момента СДС Липсва фигурата, личността на РЪКОВОДИТЕЛ, който да поведе СДС по правилен път. А правилния път е когато този, при който СДС няма да губи електорат, както е в момента!
2003-01-22, 09:37  Борислав Скочев, София
СДС трябваше да подкрепи Едвин Сугарев още през ноември като заяви, че част от изнесените факти са публично известни, те очертават един тежък проблем, а останалите трябва да бъдат сериозно разследвани. По-късно да задават въпроси в парламента защо специалните служби не се отзоваха на искането на ВСС да предоставят информация. Когато стана известно подслушването, СДС трябваше да потърси настойчиво отговорност за нарушенията като ги формулира ясно като опит за въздействие върху ВСС и министъра на правосъдието, а не да отправя неадекватния въпрос “Подслушвани ли са политици?”.
Сега вече СДС трябва да подкрепи не Едвин Сугарев, а решението на ВСС да поиска оставката на главния прокурор или да каже как си представя нормалното функциониране на една държава, в която висшият орган на съдебната власт е свалил доверието си от главния прокурор, но той продължава да бъде такъв.
За да не попадне в капана на конкретното и моментното, СДС би трябвало, работейки върху аварийната ситуация “Филчев”, да има идеите за промени в конституцията и закона, които да не позволят още една такава случка. Да има и отговор какво е предизвикало обрат в позицията на БСП и на Филчев за промени в конституцията, каква е играта на НДСВ.
А истинският отзвук на моралната и гражданска постъпка на Едвин Сугарев ще бъде СДС да отиде още по-дълбоко в проблема и извърши едно честно и публично изследване как Филчев стана главен прокурор – стоят ли зад неговата кандидатура Соколов, Абаджиев, Гоцев и Юнишев, били ли са негово лоби в парламента, с какви мотиви, къде точно принципността е изтъняла. Трудно е, но СДС вече трябва да доказва, че все още представлява симпатизантите си и че е нещо по-различно от НДСВ, ДПС и БСП.
2003-01-22, 00:59  Даниела Горчева, Холандия
>

Филчев НЕ Е ИНСТИТУЦИЯТА, а ЛИЧНОСТТА узурпирала институцията. Именно заради авторитета на институцията, СДС е длъжно да вземе отношение като политическа сила и да не търпи повече узурпирането на тази институция от една личност, личност, за която ВСС доказа, че е надвишила правомощията си и е извършила закононарушения.
2003-01-21, 21:49  Georgi M Daskalov, Lowestoft, UK
SDS tryabva da obsudi argumentite na E. Sugarev i da vzeme re6enie za politi4eski deystviya po otno6enie na na krizata v sudebntata sistema. Po-konkretno tryabva da izleze s politi4eska poziciya po otno6enie na faktite i subitiyata svurzani sus glavniya prokuror. Tazi poziciya moje da bude i iskane na ostavka ako suotvetnoto predstavitelstvo na SDS postigne suglasie po tova.
SDS tryabva da predprieme takiva deystviya ot poziciyata si na osnovna politi4eska sila i za da otgovori na delegiranite ot podrujnicite si funkcii.
2003-01-21, 20:25  Жоржета Божанова, .
нека си служим със силата на аргументите, а не на емоциите. така че ръководството на сдс и подкрепящите това поведение все още ни дължат логично обяснение на позицията си.

нека не забравяме, че свободното изказване на мнение е основна демократична ценност и заемането на позиция не е кадруване - сдс в качеството си на опозиция няма ресурса за това.

освен това сдс не е държавна институция и от известно време няма мандат за управление на страната, така че с акта на позиция по въпросите на съдебната реформа не се намеса във вътрешния живот на една институция. становище по животрептящи проблеми, това е политическо задължение, а не кадруване.

приемам довода на г-н станимиров за възножна опасност от персонифициране на структурни проблеми. но все още не е дошъл основният му отговор, който би обосновал позицията му - защо "не" на становището на оторизирания орган ввс по поведението на филчев, защо "не" на подетото от сугарев, защо "не" на съдебната реформа сега и единствено велико народно събрание, където при сегашното разпределение на силите в политическото пространство сдс няма да има думата. (припомням, че основната ми теза е, че едното не пречи на другото: оставката на филчев, частична ревизия на основния закон и нормативната база сега, в 38то нс, не изключва паралелна работа за кардиналното решаване на въпроса чрез цялостна ревизия на конституцията.) въпросът е важен, тъй като стана ясно, че конституционният съд предреши въпроса и няма да допусне промени без внс. но как сдс ще спечели мнозинство, след като не може да го направи даже за обикновено нс и как като евентуална опозиция ще може да влияе на хода на събитията и на оформянето на духа на новата конституция? а уроците от 1991?
2003-01-21, 17:27  Кирил Калудов, София, България
Въпросът дали СДС да иска оставката на Филчев има единствено морален аспект. Защото дори ако допуснем, че на Филчев му хрумне подобна идея, няма да му позволят да се измъкне толкова лесно. Самият Филчев е заложник на интересите на определени политически кръгове, те пък от своя страна са свързани с Мултигруп и силови структури от МВР. Това се вижда и с просто око.
А що се отнася до идеята на Филчев да се подложи на психотест заедно с останалите политици, предвиждам два възможни резултата след теста: 1. Всички са в отлично психическо здраве, а докторите рязко повишават стандарта си на живот. 2. Докторската комисия установява сериозни отклонения от нормата в здравето на г-н Филчев. Тогава ще чуем, че едни от най-корумпираните доктори в държавата са те.
Доста тъпа идея и политиците да се подлагат на психотестове. Всеки лекар знае, че много шизофреници са невероятно изобретателни и изобщо не са глупави. Това обаче не ги прави по-малко опасни. Така че единствената преграда пред възможността да избираме неадекватни политици, е да не се осланяме на митове, както стана с избора на Симеон. Защото ако е негодна политическата класа, негодни са и законите, и конституцията, и главния прокурор, и президентът.
2003-01-21, 14:53  Маргарита Христева, Пловдив
Напълно подкрепям мнението на г-н Борис Станимиров! Мисля, че е много съществено за СДС като партия да работи за отстраняване корена на злото, отколкото да залита по ефектни жестове. Уважавам борбата на Едвин Сугарев и се прекланям пред смелостта му и пред примера за отстояване на гражданска позиция, който ни дава. Разобличенията на Едвин Сугарев и инициативата на СДС за промени в конституцията съм склонна да възприемам като две взаимно допълващи се и полезни всяка по своему инициативи. Като двете страни на една и съща монета. Не виждам защо трябва да поставяме едната в зависимост от другата или това да бъде повод за противоставяне. Напротив - нека всеки допринесе с каквото може за една по-добра конституция. Защото виждаме, че ретроградните сили точно от това се страхуват.
2003-01-21, 13:13  Елена Радева, София
Не, според мен СДС не може да изразява становище по оставката или назначението на Главния прокурор, който и да е той, защото СДС не е орган на съдебната власт. Това го може само Висшият съдебен съвет. Това не значи, че СДС не може да има становище по проблемите на прокуратурата. Напротив! Становище, и то ясно и недвусмислено становище, трябва да има, защото прокуратурата има и обществено значими проблеми. Но въпросът за оставката на Филчев не е от тях и всеки, който поне слабо разбира от право, демокрация и разделение на властите го знае!
2003-01-21, 10:37  Нъшан Ахабабян, София, България
Одобрявам напълно политическо мъдрото и обосновано решение на НИС.
2003-01-21, 10:31  Христо Т. Христов, Дором, Северна Каролина, САЩ
Не мога да не се съглася с повечето аргументи на г-н Станимиров, но не мога и да приема, че е допустимо Филчев да бъде оставен да си разиграва коня и фактически да шантажира всички в държавата. Кой и как ще прави промени в конституцията под заплахата да му извадят папката?
После има и нещо фундаментално. Щом някой нарушава закона, той трябва да си го отнесе. Нарушаването на този принцип е по-вредно за държавността от нарушаването на някой конкретен закон. Ако Филчев не бъде отстранен за злоупотребите си с власт, със сигурност неговият приемник ще го прави още по-безогледно, каквито и конституционни ограничения да бъдат предвидени. Филчев трябва да си отиде най-малкото за това - за да не се повтаря филчевщината. Когото и да натресат жълто-червените мутри на негово място, той ще е толкова по-внимателен в действията си, колкото по-категорично, мотивирано, морално и публично бъде отстранен неговия предшественик, който е злоупотребявал с поста. Всичко останало е не само аморално шикалкавене, а и опасна спекулация с някакви конкретни обстоятелства.
2003-01-20, 17:09  Елисавета Здравкова, Пловдив
Напълно споделям мнението на г-н Борис Станимиров. Искането на оставката на г-н Филчев само отклонява вниманието от основния проблем. СДС обаче трябваше да обясни това, а не да се скатава.
2003-01-20, 17:08  Елена Нейкова, София, България
Напълно подкрепям тезата на г-н Борис Станимиров!
2003-01-20, 15:44  ivan bonev, bg.varna
da se prieme iskanetu na eduin. obratnoto ostava samnenia za zavisimost na michailova ot filcho.
2003-01-20, 15:09  Hristo Toumbev, Viena, Avstria
Struva mi se, che glavnia obekt na tazi diskusia e SDS kato osnoven nositel na ideiata za normalna durjava, budesht chlen na EU i NATO, a ne glavnia prokuror, vse pak.
Vuprosite za Glavnia prokuror, promiana na konstituziata sa ot obshtodurjavno znachenie, s koito triabva da se zaeme edna vutreshno silna partia, moralen korektiv na obshtestvoto, kakvato v momenta SDS ne e, imenno zashtoto "otbiagva" staratelno chisto moralnite vuprosi, koito stoiat pred bulgarskoto obshtestvo.
Vuprosut ne e v lichnostta na glavnia prokuror, nito v lichnostite na segashnoto rukovodstvo na SDS.
Vuprosut e : zashto SDS ne zastava zad g. Sugarev, kogoto intuitivno podkrepiat stotitzi hiliadi hora v Bulgaria ?
Vuprosut ne e i v g. Sugarev, makar che i za men toi e edinstvenata "svetla figura". No toi veche (pone) 3 puti signalizira edna pozitzia, koiato otdavna triabvashe da e pozitziata na SDS - ne na korumpirani, neuravnoveseni, prestupni hora po vurhovete na vlastta v Bulgaria ! Ako segashnoto rukovodstvo na SDS niama naglasata da izreche otkrito tazi pozitzia, to bi sledvalo da obiasni tova pone pred svoite privurjenitzi ili da si podade ostavkata nezabavno, ako misli demokratichno i ako ne e zabravilo v imeto na kakvo e izbrano tam.
2003-01-20, 12:25  ELISAVETA BERGER, BASEL - SWITZERLAND
SDS triabva da zastane zad Sugarev i istinata, inache e chast ot luzhata. Mnogo malki luzhi, nechestnosti, etc. suzdavat edna goliama ili dori ogromna takava.
Mnogo sum razocharovana ot horata v SDS i se nadiavam che te shte nameriat silata i smelosta da si vdignat glavata, priznaiat greshkite, ischistiat dolapite ili dopusnat novi chlenove koito shte imat tazi sila i smelost. Struva mi se che inache B-a e obrechena, niama veche nikoi na koito mozhe da se viarva. Az lichno, otdaleche vizhdam samo edna svetla figura - Sugarev. Novia Levski...."Ako zagubia, gubia samo sebe si ako spechelia pecheli zial narod " a naokolo edna lilvkava, neznam veche kakuv zviat, no voniashta na pari mugla koiato skoro mai vsichko shte pokrie. I niama da e ako zagubia gubia samo sebe si, a " AKO ZAGUBIA GUBI ZIAL NAROD"
2003-01-20, 10:49  +-Младен Атанасов, България-Варна
Моето скромно мнение е че Никола Филчев е по-малкия проблем.Да,оставката му трябва да се иска.Но СДС трябва да престане да работи на парче,на дребно.Партията трябва да мобилизира всичките си сили,членска маса и привърженици в името на връщането си в реалната власт.Отворете се към хората,те ще ви разберат и подкрелят.Лично за мен СДС и Евроинтеграция са неделими едно от друго.Жизнено важната цел на България е Европа и НАТО,а там с монархо-комунисти начело на държавата няма да ни приемат.
2003-01-20, 10:01  Борис Станимиров, София
Като гражданин не смятам, че има проблем една политическа сила да поиска оставката на когото и да било, бил той и от независимата съдебна власт, особено след като същата политическа сила го е обвинила в политическа атака срещу нея (икоето е недопустимо за съдебната власт). Нямаме различия по казуса "може ли.." Питам се обаче дали искане за оставка или дори самата оставка би решило проблема - категоричен съм , че не! И ако допуснем, че тезата Ви е вярна и някой в НИС се страхува от папките на Филчев, то нали новия Гл. прокурор ще наследи от Филчев същите папки? Какво променяме?
Не ме разбирайте погрешно. Съзнавам, че защитавам непопулярна позиция и се оказвам сам срещу всички, но ми се струва, че започваме да играем малко на инат - без значение от смисъла на резултата, стига да е нашето. Дали пък на привържениците на СДС не им липсва в момента смелост да влязат в истинска тежка и изтощителна битка - за промяна в конституцията и ни е по- лесно да се залъгваме с персонални войни и игра на котка и мишка? Ако направим равносметка за последните 12 г. винаги сме печелили когато сме поемали големи битки, и винаги сме губили, когато се хвърлим в персонална атака. Целта на сценаристите от ДС винаги е била да насочат усилията ни срещу конкретен човек за да оцелее системата им. Когато излязохме срещу фалшификацията на изборите 90-та г. ни подмамиха да поведем битка срещу Младенов (танковете) - въпроса с изборите заглъхна, Младенов падна, "ние победихме" но още носим последствията. После стачкувахме срещу БСП и отново персонифицираха атаката лично срещу Луканов - той падна и ние не успяхме да пометем БСП (само с малко, но завинаги). После Виденов и Добрев (лека му пръст)станаха най- чернте. След като Добрев върна мандата, ние опиянени от победата забравихме най- важното си искане - отговорност за виновниците за грабежа. В резултат на това когато Виденов изчезна напълно, скри се в миша дупка и престана да дразни - сега БСП се пъчи с висока подкрепа. Дали днес, атакувайки Филчев няма да направим грешка - след като си поиграем на криеница и си повикаме, Те ще жертват Филчев, ние ще се разцелуваме, че сме победили, а всъщност ще оцелее уродливата им система, която се възпроизвежда 12 г. и която позволява безобразия като Филчев, безумието НДСВ и рушителя на държавността Кобургготски да избликват непрекъснато отнякъде. Докато не променим порочната система, Филчевци и Симеончовци ще ни сюрпризират на всяка крачка. Така мисля аз, моите уважения към всички, които не са съгласни. Готов съм да дискутирам. Приятен ден!
2003-01-19, 11:30  Hristo Toumbev, Viena/Avstria
Spored men e mnogo nezdravo da se opitvame da "promeniame" konstitutziata, kogato ni pitat za mnenieto ni za glavnia prokuror.
Estestveno e, che konstitutziata triabva da se promeni v chastta í za sudebnata sistema, no tuk stava vupros SDS da zaeme i moralna pozitzia - moje li edin prestupnik da e glaven prokuror, daje i v edna durjava s nepravilna kostitutzia ?
2003-01-19, 08:39  Violeta Kavazova, Sofia/Balgaria
Ako CDC ne predprieme po-tvarda i po-kategorichna politika ne samo kam "slychaia Filchev",boia se che predstoiashtite kmetski izbori shte badat porednia krax za tazi neyverena partia,a moje bi i okonchatelen....
Kolkoto do tova kak moje da se preceni dali edin politik e omarsen ,to nai-dobria nachin za tova e da se sledi iz presata dali niama da go obiaviat za lyd,kakto praviat sas Sygarev i redica drygi.
2003-01-18, 19:32  Поли Варадинова, София, БГ
Голяма част от изнесените данни за злоупотреба с власт от главния прокурор са установени от Висшия съдебен съвет. Това е достатъчно основание за всяка отговорна политическа сила, за каквато СДС претендира, че е, да поиска оставката на Филчев. Нещо повече, СДС е длъжен да я поиска, в противен случай става част от статуквото на срастналата с държавата криминална власт.
2003-01-18, 17:32  Мария Василева, София
Проблемът Филчев бе като лакмус за СДС. В един момент те трябваше да вземат решение - да или не. И те фактически отговориха отрицателно. Според мен има две причини за този отговор - или се страхуват от главния прокурор или смятат исканата оставка за не особено добра тактика. Ако е второто, редно би било да го споделят с хората. Ако е първото, мълчанието е обяснимо.
2003-01-17, 23:55  Nadya Kolarova, Montreal,Canada
Samochuvstvie ,g-n Stanimirov ,ne se izgragda samo s lozungi,a s trayno doverie i pri dokazana smelost v dela i pozicii.Sled strahlivzi ne mogesh da tragnesh.Sugarev ne pravi zirkove,a se opitva da sabudi nechii zaspali savesti-vkliuchitelno i na nasheto obstestvo kato zialo.Galko,che taka razbirate negovata smelost.Prav ste v tova,che e tugna promiyana v Konstituziata i zakonite, no oste sega,a ne v drug Parlament ili pri svikvane na Veliko narodnao sabranie.Ako se iska ostavkata mu ,to tryabva da ima novi pravila,po koito da se naznachi nov glaven prokuror i po koito da bade otstranyavan pri zloupotreba sas slugebnoto pologenie ili ako e phsihicheski neuravnovesen.Ako rakovodstvoto na SDS prodalgava da uvarta po problema Filchev, ste ostanat samo edinici,koito da vyarvat slyapo.A za Bakardgiev koi ne znaeshe ,che e bil zemedelskia sayus na Tanev,v rakovodstvoto i kasno se poyavi v SDS,sled 95 godina kato zemedelec.Za Zonev se kaza i NS na SDS prez tozi period po kakav nachin krupieto Zonev e "izbran" v Burgas v rakovodstvoto,no nikoy ne obarna vnimanie.Tova sa fakti,gospodin Stanimirov
2003-01-17, 17:17  Борис Станимиров, София
Уважаеми г-н Тодоров,
Бихте ли предложили как ще определите даден човек като неомърсен. И как ще гарантирате, че ако е неомърсен днес, това не е защото просто не е имал възможност да се омърси? Не забравяйте, че Евгений Бакърджиев, Христо Бисеров, Йордан Цонев и другите юнаци някога започнаха като неомърсени хора. Ако последваме вашия призив, може би единствения изход е всеки седесар да си направи партия - така ще е сигурен, че хората (човека) в нея е чист. Напъните за нови "чисти" партии и граждански движения няма да доведат по- далече от "новия морал с нови хора". Те са непродуктивни. Аз Ви предлагам да направим така, че да започнем да имаме самочувствието, че в СДС хората са неопетнени.
С уважение
2003-01-17, 13:47  Жоржета Божанова, .
до Борис Станимиров в качеството му на секретар на сдс-софия:

едното не изключва другото - а и няма автоматизъм за смяна на прокурора при промяна на конституцията. щом оторизираният за това орган ввс прецени, че филчев трябва да си подаде оставката, подхождам с доверие в компетентността и етичността им и не виждам причина главният прокурор да игнорира това решение. ако той уважава колегията и народа си, дължи поне публично изявление - опровержение на публичното обвинение. мълчанието му във всеки случай значи пренебрежение към основни демократични принципи. сдс следва да е коректив на управлението и щом счита, че е в прерогативите на опозицията да представя план за приемане в нато, то въпросите на вътрешната политика следва да са основният му приоритет. да припомним, че надежда михайлова е "министър" на опозицията, а времето в опозиция служи за подготовка за следващите избори. те могат да бъдат спечелени единствено с ясна визия за бъдещето и ясна позиция по злободневните вътрешнополитически въпроси, не и със стратегия на "изседяването" им, докато отминат. въпросът с възстановяване на изгубеното доверие е жизненоважен, както сочи общественото мнение. подозират план за маргинализиране на сдс, а реагират с "моле другарко пък иванчо ме преби". "на война като на война" значи не "око за око", а адекватно.

моментът не само не е подходящ за свикване на велико народно събрание, но даже и опасен; по-добре врабче в ръката, отколкото гълъб в небесата. откъде опозицията знае какви са истинските намерения на управлявящите, дори и приемат предварително споразумение за обхвата и характера на бъдещите промени? опозицията не разполага с никакъв ресурс за въздействие и контрол и рискува, като имаме пред вид политическите маниери на управляващите, да се превърне в мил син фон на събитията.

поздрави!
2003-01-17, 12:15  Тодор Тодоров, Ямбол
Не ми се искаше да вярвам, че много хора от ръководството на СДС са правили неща, за които сега да се страхуват от Филчев.
Но сега вече съм почти сигурен.
От ден на ден у мен се задълбочава все повече впечатлението, че май трябва да се прави нова дясна партия от нови, неомърсени хора.
2003-01-17, 10:59  Любен Петров, София, България
Започвам да мисля, че в СДС има много хора вършили достатъчно нередни неща, за да ги е страх от Прокуратурата. За съжаление това мнение не е само мое. На конференцията след изборите трябваше да се каже истината. Гласувах за СДС във всички избори, защото това за мен беше единствената партия способна да направи живота ни по-европейски. Сега тази партия трябва да покаже на привържениците си, че има сили да се очисти докрай и да застане на позиция, която да спечели отново сърцата ни. Едвин Сугарев е достоен за уважение и е голяма грешка, че СДС не застава твърдо зад неговата позиция.
2003-01-16, 17:14  Ани Николай Павлова, София
СДС загуби изключително много, че не подкрепи МОМЕНТАЛНО Едвин Сугарев, още на първото му писмо, още на разговорите му, още в самото начало!!! Привържениците на СДС са изключително разочаровани от пасивността, от липсата на адекватна реакция на лидерите, от категоричната подкрепа и искане оставката на Филчев. Ние сме виновни, че го направихме главен прокурор, ние трябва да го свалим! ЗАЩО ЧАК СЕГА ПРАВИМ ГОВОРИЛНЯ ДА ИСКАМЕ ЛИ ОСТАВКА, ДА НЕ ИСКАМЕ ЛИ ОСТАВКА! Докога ще се надландисваме, бе хора! Държавата загива, избрахме си малоумни управници, избрахме си луд главен обвинител. НИЕ ЛИ СМЕ ЛУДИТЕ - то така излиза! ПОНЕ МОЖЕМ ДА СИ ПОПРАВИМ ГРЕШКАТА: оставка на Филчев, избор на сини кметове, идване на власт на НОРМАЛНИ ИНТЕЛИГЕНТНИ ЕРУДИРАНИ УМНИ ДЕМОКРАТИ АНТИКОМУНИСТИ!!!!
2003-01-16, 16:51  Васил Антонов, Лос Анжелес
Този въпрос има високо гражданско звучене и засяга най- важните устои на
гражданското общество и държаватал
Всяка партия която служи на това общество събразно своята идеология
е ангажирана със контрола и отношението към такива проблемил
Неангажирането й пък обратно я поставя в зоната на онези стотици квази
патрии и движениял коите обслужват нечии лични интереси.
Проблемът с Филчев и големия брой доказателства за съществуването на
този "проблем" е лакмус за всеки политик, партия и обществена прослойкал
Този пролем е равностоен на прроблема със досиетат, проблема със
Русия, НАТО, ЕС.
2003-01-16, 15:17  Асен Кънев, София, България
Lord Acton: "Power tends to corrupt and absolute power corrupts absolutely."

Лорд Актън е обяснил случая с Главния прокурор преди повече от сто години. Очевидно радикалното решение е промяна в Конституцията, която промяна да гарантира механизми за контрол върху всяка власт.

Отказът на НИС да обсъди предложението на Едвин Сугарев е груба политическа грешка и поредната проява на политическа импотентност. Защото отказът от обсъждане и вземане на позиция по остър политически проблем превръща СДС в аутсайдер.
2003-01-16, 15:17  Христо Т. Христов, Даръм, Северна Каролина, САЩ
Съгласен съм с г-н Станимиров, че трябва да се промени статута на институцията. Но докато това стане, СДС трябва да вземе отношение към оставката на Никола Филчев. Защото в битката си да осуети промените, той може да направи големи поразии. Освен това една партия трябва да се вслушва в логиката на обществения дневен ред.
2003-01-16, 15:09  Жоржета Божанова, .
politicheskoto ustrojstvo na dyrzhavata e uredeno v konstituciiata na edna politicheska obshnost. tia e presechnata tochka na politikata i pravoto. taka che nito edna ot dvete ne mozhe da se obiavi sa nesavisima ot drugata. kakto politici i politicheski organisacii bivat sankcionirani pri nespasvane na sakonoviia red, taka i ispylnitelite na dyrzhavnata vlast ne sa souvereni na dadenata im vlast, imenno sashtoto im e dadena sa ispylnenie. taka che ottuk presumpciiata sa kontrol i nad dyrzhavnata vlast ot souverena, naroda, v lizeto na parlamenta. posdravi na ekaterina mihailova, koiato inache mnogo uvazhavam.
2003-01-16, 14:35  Борис Станимиров, София
Безспорно е, че ако СДС шикалкави по случая Филчев само ще загуби още подкрепа сред днешните си привърженици. Смятам обаче за грешно да се акцентира върху личността, слабостите и проблемите на Филчев и да се иска неговата оставка. Защото когато постигнем оставката му, мнозинството ще избере новия Главен прокурор, който и да не е като Филчев ще стане същото чудо за броени месеци. И пак ще трябва някой да прави циркове и ние да се вълнуваме... Смятам, че онова за което си струва СДС и гражданското общество да впрегнат всички сили е промяна на Конституцията или свикване на ВНС. Ни повече, ни по- малко! Другото е половинчато решение и отвличане на вниманието, което само хаби енергия и нерви на седесарите.
2003-01-16, 13:04  Никола Ковачев, Малмьо, Швеция
Трябва, разбира се, това е най-болния проблем на държавата и е неестествено партиите да нямат отношение към решаването му. Какво друго е политиката, ако не е решаване на държавните проблеми?

home     top


© 2002 Още Инфо